Mijn afstudeerperiode werd in februari van dit jaar (2021) afgetrapt met een zogenaamde 24 hour challenge. In drie groepjes van vier tot vijf studenten kregen we een etmaal de tijd om één vraagstuk op te lossen. Onze groep heeft zich vastgebeten in het vraagstuk van DPG Media: ‘’Hoe kunnen we nieuwsvideo’s voor de doelgroep tussen de 20 en 30 jaar interessanter maken?’’ Een erg specifieke vraag, met een erg specifieke doelgroep. Aan ons de taak om hier eens vol in te duiken. 

Mede door het opzetten van een enquête zijn we tijdens deze challenge veel te weten te komen over de nieuwsconsumptie en de wensen van jongeren tussen de 20 en 30 jaar. Onze bevindingen heb ik nog binnen het etmaal gevisualiseerd naar een nieuwe versie van een al bestaande nieuwsvideo van BN DeStem. 

Zie hieronder de uitkomsten van ons onderzoek én de vernieuwde nieuwsvideo:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *